- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gourming, de digitale marketplace voor de voedingssector, strijkt neer in de Benelux. Binnenkort zal het zijn diensten ook in de rest van Europa en Azië uitrollen.
Twee jaar geleden lieten we u al kennismaken met Grouming, de eerste digitale marketplace die voedingsprofessionals van over de hele wereld helpt om producten en materiaal te importeren. Het bedrijf opereerde aanvankelijk als tussenpersoon tussen producenten, vakmensen en eindklanten voor gekoelde en niet-gekoelde producten. Maar door rechtstreeks in te spelen op de behoeften van zijn klanten groeide het uit tot een marketplace. Vanuit Canada komt Gourming nu overgewaaid naar de Benelux. Later dit jaar breidt het zijn diensten uit naar de rest van Europa en Azië.
Concreet kunnen restauranthouders in enkele muisklikken al hun bestellingen “tegen de beste prijs en binnen de beste termijn" aan huis laten leveren. De chefkoks hebben daarbij toegang tot veilige betalingen en geoptimaliseerde leveringskosten zonder administratieve formaliteiten. Een team van 32 professionals staat tot hun dienst om het importeren te vereenvoudigen en vragen te beantwoorden.
Gourming selecteerde in totaal 600 producenten en vakmensen, goed voor meer dan 18.000 online beschikbare food- (vers, supervers, kruidenierswaren en dranken) en nonfoodproducten (bakgerief, materiaal enz.). Naast bekende vakmensen hebben ze ook verschillende grote namen zoals viande Puygrenier, salaisons de l’Adour, Vives Eaux, Cadoret, Prince de Bretagne, Schmidhauser, Sabatier, Bragard en Matefer enzovoort. En als de chefs het gewenste product niet vinden, kunnen ze een ‘Défi Gourming’ lanceren om de teams in hun plaats te laten zoeken.
Gourming wil steeds blijven innoveren en kondigde daarom de komst van zijn eigen mobiele app aan tijdens SIRHA 2019. Om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwigheden stelt het bedrijf een blog ter beschikking met exclusieve informatie voor de verschillende partners uit zijn netwerk. Klanten vinden er onder meer portretten van chefs, professionele tips, de culinaire actualiteit of het verhaal achter de leveranciers.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?