- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Om zijn klanten aan te moedigen hun kleren te recycleren lanceert het Britse Marks & Spencer het project “Clothes Exchange” in België. Hiermee wil de warenhuisketen helpen om mode ecologischer en duurzamer te maken.
Jaarlijks wordt er wereldwijd zo’n duizend ton kleding weggegooid. Met “Clothes Exchange” wil Marks & Spencer hier tegenin gaan, wat perfect past in hun ecologisch- en duurzaamheidsplan. Het recyclage-project was al erg populair in Groot-Brittannië waar sinds de lancering in 2008 24 miljoen gedoneerde kledingstukken en 16,2 boeken van de Britse boekengigant Sterling ontving.
Met “Clothes Exchange” wil Marks & Spencer een tweede leven geven aan oude of afgeleefde kledingstukken. De winkel vraagt daarom aan zijn klanten om alle kleren die ze niet meer willen, ongeacht het merk, te doneren in het Belgische Marks & Spencer-verkooppunt op de Guldenvlieslaan in Brussel. Waar alle gedoneerde kleren opnieuw gebruikt of gerecycleerd worden. Klanten die kleren doneren, krijgen overigens een kortingsbon van 5 euro per aankoopschijf van 30 euro.
Fiona Wheatley, Sustainable Development Manager bij Marks & Spencer, is een van de sleutelsprekers op The Retail Society-sessie van 12 mei. Deze sessie zal draaien rond het thema 'duurzaamheid' en heeft ook Richard Holland, Director Market Transformation Initiative bij WWF, te gast. Schrijf u hier in!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?