Reclame-exploitant JC Decaux zag zijn winst het afgelopen jaar sterk dalen door afwaarderingen. Zonder het effect van die last was er wel een omzetgroei van 2%.
De omzet van JC Decaux steeg in 2013 tot 2,7 miljard euro (+2%). Vooral de kleine stadsaffiches kenden succes, en die afdeling is ook het meest winstgevend (32,8% operationele marge in 2013). De afdeling transport (vb reclame of tram of bus) bleef stabiel en de grote billboards kenden opnieuw een daling. Ondanks de globale omzetgroei, daalde de nettowinst met 45% tot 90,5 miljoen euro als gevolg van zware afwaarderingen voor in totaal 126 miljoen euro.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?