Jupiler
Jupiler, de officiële partner van de Rode Duivels voor Euro 2024, komt voor de dag met een limited edition van het Jupiler Red-gamma. Op de blikjes zullen de spelers van de Rode Duivels te zien zijn, onder de slogan ‘De Belgen verliezen nooit’.
Euro 2024 zal deze zomer naast de Olympische Spelen ongetwijfeld het populairste sportevenement in België zijn en dat schept natuurlijk hoge verwachtingen voor de partnermerken, waaronder historische partner Jupiler. Ter gelegenheid hiervan zal het favoriete bier van België verkrijgbaar zijn in een beperkte oplage blikjes, met daarop de spelers van de Rode Duivels. “Elk blikje zet een specifieke speler in de kijker en nodigt je uit om het hele team te verzamelen”, vertelt Aurélie Struye, Head of Trade Marketing Off-Trade Belux bij AB InBev. “Om de betrokkenheid te stimuleren, hebben we onze blikjes voorzien van een QR-code. Wie deze scant komt terecht op ons ‘Tada’-platform, dat we speciaal voor dit gebeuren ontworpen hebben. Op dit platform maakt elke deelnemer kans op een prijs: vandaar ons motto ‘de Belgen verliezen nooit’.” Er vallen uitzonderlijke dingen te winnen, zoals een ontmoeting met het Belgische elftal. Deze limited edition campagne brengt meteen ook een sterke boodschap die gaat over het verfrissende aspect van Jupiler. Zo geven we de consument de kans om de unieke frisheid van Jupiler te ontdekken of herontdekken terwijl ze zich helemaal kunnen uitleven in hun passie voor het voetbal. Deze limited edition is beschikbaar in alle Jupiler Red sku’s: de Jupiler 25cl fles in een krat van 24, het Jupiler 50cl blikje in een verpakking van 8, de Jupiler 33cl fles in een krat van 24, het Jupiler 33cl Cold Grip blikje in een verpakking van 6, het Jupiler 50cl Cold Grip blikje verkrijgbaar in verpakkingen van 4 en 8, en het Jupiler 35,5cl blikje in een verpakking van 15.
Promoties en grote zichtbaarheid in de winkel
De lancering zal gepaard gaan met aantrekkelijke promoties, die de rotatie aanzienlijk zullen opdrijven. “Ter ere van het EK hebben we verschillende promozones bedacht die niet alleen aangepast zijn aan het evenement, maar ook rekening houden met de verscheidenheid aan verkooppunten van onze retailers, van kleine buurtwinkels tot grote supermarkten”, vervolgt Aurélie Struye. “De setting is volledig modulair, waardoor hij perfect kan worden aangepast aan de ruimte en de format van elke winkel. De combinatie van onze limited editions en modulaire promozones geeft retailers een unieke kans om meer klanten over de vloer te krijgen en zo hun verkooppunten een boost te geven. De consumenten vinden het immers leuk als je tijdens grote evenementen zoals het EK, themaproducten in de kijker zet, dat merk je onmiddellijk aan de hogere passage. Bovendien stimuleren we impulsaankopen met onze strategie, die het accent legt op de verfrissende kant van Jupiler, in combinatie met het sportevenement. Tegelijkertijd versterken we het imago van onze retailers die zo een favoriete bestemming worden voor een uitzonderlijke beleving. Door nauw samen te werken met onze retailpartners zorgen we voor optimale zichtbaarheid en een hoge rotatie, wat tijdens deze belangrijke periode de verkoop aanjaagt en de winst maximaliseert.”
Een communicatiecampagne in heel het land
Om de lancering van deze limited edition te begeleiden, communiceert Jupiler uitgebreid in heel België via een combinatie van traditionele en digitale kanalen. De 360°-reclamecampagne, met tv-spots, affiches in de winkel en sociale media, moet een buzz veroorzaken rond de limited editions en de instore activaties. “De QR-code op elk blikje/flesje is een belangrijk element van onze strategie. Ze geeft immers rechtstreeks toegang tot ons ‘Tada’-platform, dat de ervaring van de consument verrijkt met spelletjes, beloningen en exclusieve info over het EK”, vervolgt Aurélie Struye. “Daarnaast zorgen we, door onze promoties die in samenwerking met retailers in de winkel worden georganiseerd, voor een grotere zichtbaarheid en een rechtstreekse interactie met het doelpubliek. Tot slot zullen we Jupilers online communicatiekanalen gebruiken om boeiende verhalen, updates van evenementen en oproepen tot actie te delen en zo de fans aan te moedigen het EK op een intense manier te beleven. De nieuwe lichting Rode Duivels brengt een hernieuwde dynamiek met zich mee, waardoor de belangstelling hoog blijft.” Deze uitgebreide instore uitrol, die samengaat met een 360°-mediacampagne, moet elke winkel toelaten een hoge omzet te genereren rond een van de meest bekeken evenementen van het jaar.