iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Voor de tweede keer in vier maanden tijd heeft het moederbedrijf van de goedkope modeketen Primark, Associated British Foods, zijn winstverwachting voor het volledige boekjaar 2022-2023 verhoogd.
"Voor de groep als geheel zijn de vooruitzichten voor dit boekjaar iets beter dan eerdere verwachtingen dat de aangepaste operationele winst van de groep iets hoger zou zijn dan vorig jaar," zei AB Foods dinsdag, slechts enkele dagen voor de sluiting van het boekjaar 2022-2023 op 16 september. In 2021-22 boekte de groep een winst van 1,435 miljard pond (ongeveer 1,67 miljard euro). Deze nieuwe, optimistische herziening van de vooruitzichten werd met name mogelijk gemaakt door de sterke prestaties van de confectieketen Primark. Volgens AB Foods zal de omzet van de modeketen in 2022-2023 ongeveer £9 miljard (€10,48 miljard) bedragen, 15% meer dan een jaar eerder. De voedingsactiviteiten van de groep (Twinings, Jordans, Ovaltine, enz.) presteerden ook goed, met resultaten voor het vierde kwartaal die iets boven de verwachtingen lagen. Voor volgend jaar verwacht de groep dat de operationele winstmarge van Primark, die in 2022/23 ongeveer 8% zou moeten bedragen, zich "sterk" zal herstellen, terwijl de winstgevendheid van de suikeractiviteiten een "aanzienlijke" verbetering zou moeten laten zien. De jaarresultaten van AB Foods voor 2022-2023 worden op 7 november bekendgemaakt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?