Mondelez International, de tweede grootste koffieproducent ter wereld, gaat koffiecapsules maken. Mondelez, het vroegere Kraft, gaat daarmee rechtstreeks de concurrentie aan met Nestlé, dat haar capsule-concept probeert te beschermen tegen copycats.
Nestlé smeert koffieproducenten die capsules op de markt brengen systematisch een proces aan, al heeft dat de concurrentie niet tegengehouden om capsules te produceren. Zo lanceerde Douwe Egberts als eerste de l’OR-capsules. En nu komt Mondelez met koffie voor Nespresso-machines. De capsules voor de merken Jacobs en Carte Noire zullen vanaf de tweede helft van het jaar op de Europese markt (Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland) komen.
Mondelez moest vroeg of laat wel in de capsulemarkt stappen. Die zijn immers een sterk groeiend koffiesegment: de omzet stijgt jaarlijks 20%.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?