Plus Fotoreportage Monoprix Waterloo, ofwel betaalbaar Parijs chic: ontdek de eerste foto's!
Emy Elleboog / Gondola
Emy Elleboog / Gondola
Donderdag opende de eerste Monoprix van België de deuren in Waterloo. Gondola was woensdag aanwezig bij de officiële opening, in aanwezigheid van de Belgische master-franchisenemer Arnaud Schockaert en de algemeen directeur van Monoprix en Naturalia, Guillaume Seneclauze. Door zijn mix van een lokale buurtsupermarkt met een chique, maar toch betaalbare non-foodboetiek heeft deze winkel wel wat troeven om de klanten in deze welvarende Brabantse gemeente te overtuigen.
Het doel is bereikt: de werf is klaar en de winkel ziet er fantastisch uit! Tijdens ons vorige bezoek op 13 maart waren de teams nog volop in de weer met boormachines en schaven. Een actieve, maar tegelijk rustige Arnaud Schockaert gaf ons die dag toelichting bij het project. Het is niet niks om een nieuwe winkelketen te lanceren op de Belgische markt, waar er toch al geen gebrek aan concurrentie is. In feite gebeurde de komst naar Waterloo niet op initiatief van Monoprix, maar veeleer van zijn nieuwe master-franchisenemer. De 36-jarige Arnaud Schockaert staat samen met zijn zussen Audrey en Aurélie aan het hoofd van het familiebedrijf Parallèle, opgericht door vader Alain Schockaert. Het bedrijf is gespecialiseerd in mode: het helpt merken hun eigen netwerk van boetieks te ontwikkelen. K-way, Fusalp, Voile Blanche zijn enkele van de merken waarmee Parallèle samenwerkt.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?