- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Nederlandse Eurocommercial Properties is exclusieve onderhandelingen gestart voor de overname van het Woluwe Shopping Center. Het zou bijna een half miljard willen neertellen voor het winkelcentrum.
Het shoppingcenter van Woluwe staat al sinds begin dit jaar te koop, maar staat nu dicht bij een overname. Eigenaar AG Real Estate voert exclusieve gesprekken met Eurocommercial Properties, een Nederlandse winkelvastgoedgigant met internationale portefeuille ter waarde van 4 miljard euro.
Eurocommercial wil het hele winkelcentrum overnemen, dat goed is voor 23.000 m² winkeloppervlakte en onderdak biedt aan grote winkelketens zoals Zara, H&M, Superdry, Calvin Klein en C&A. Enkel de Galeria Inno-winkel, de Match supermarkt en nog vijf andere winkels blijven eigendom van AG Real Estate.
Hoewel het winkelcentrum, dat de deuren opende in 1968, verouderd is, ziet Eurocommercial nog veel potentieel in Woluwe. Het bedrijf zegt dat het kort na de overname renovatiewerken zal starten en hoopt dat de geplande uitbreiding met 10.000 m² er zal komen.
“Het Woluwe Shopping Centre heeft het potentieel om mogelijk een miljoen mensen te bereiken die op amper 30 minuten rijden wonen. De winkeldruk is erg laag door de complexe procedures om nieuwe centra te bouwen, waardoor er geen overaanbod in winkeloppervlakte is”, zegt Jeremy Lewis, de CEO van Eurocommercial. “Zelfs als zowel Uplace als NEO er eindelijk komen, zal de ‘retail density’ in Groot-Brussel nog altijd laag zijn naar Europese normen.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?