- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Het Nederlandse erotiekbedrijf Christine le Duc breidt uit naar België. Zopas opende het een .be-webwinkel, die meteen zowel in het Nederlands als in het Frans op de markt wordt gezet. Het bedrijf bekijkt de mogelijkheden om ook in ons land fysieke winkels te openen.
Christine le Duc, dat vooral op het hogere segment van de handel in erotische producten mikt, maakte voorheen - net als Pabo - deel uit van de Duitse groep Beat Uhse. Kort voor die eind 2017 failliet ging, werd het verkocht. Het bedrijf, dat sinds vorig jaar eigendom is van Nederlandse investeerders, wordt geleid door Audrey van Ham, een voormalige manager bij Beate Uhse.
In Nederland kent het erotiekbedrijf – met een webwinkel en 21 fysieke winkels – een groeiend succes. Dat wil het nu naar België doortrekken, waarbij gemikt wordt op zowel Vlaamse als Franstalige klanten. De .be-website bestaat in beide talen. In Vlaanderen wordt Goedele Liekens als boegbeeld gebruikt.
Van Ham zegt ook in België fysieke winkels te willen openen, liefst op plaatsen met veel passage. Ook baanwinkels zijn een mogelijkheid.
België zou wel eens een opstapje naar de Franse markt kunnen zijn. Volgens van Ham heeft die markt een groot potentieel omdat Frankrijk net als België een lingeriemarkt is. Vandaag wordt de helft van de omzet van Christine le Duc met lingerie gegenereerd.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?