- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Nicolas Lambert wordt de nieuwe directeur van Fairtrade Belgium, het vroegere Max Havelaar. Hij volgt vanaf 1 juni Lily Deforce op, die het bedrijf verlaat.
Lambert is een marketeer met meer dan 20 jaar ervaring in de FMCG-sector. Hij startte zijn carrière bij Unilever op de marketingafdeling en kwam zes jaar later aan het hoofd van de Europese marketing van Becel/Flora. Nadien nam hij verschillende management functies op bij InBev, Alken Maes en tenslotte bij Darwin BBDO. Daarnaast is Nicolas voorzitter van STIMA, de Belgische beroepsvereniging van marketing, gastspreker aan de Louvain School of Management (UCL) en ontving hij twee in zijn loopbaan de prijzen Marketeer van het Jaar 2010 en Advertiser Personality of the year 2010.
“Het is voor mij een boeiende uitdaging om Fairtrade Belgium te positioneren als uitdager van de markt met betrekking tot duurzaamheid terwijl we de ingezette groeiversnelling verder uitbouwen. Ik zet mijn kennis en ervaring al in voor een betere wereld. Zo werkte ik recent voor koffiecoöperaties in Rwanda. In deze nieuwe functie zal ik dat nu, samen met het Fairtrade Belgium team en haar partners, elke dag kunnen doen,” zegt Nicolas Lambert.
Nicolas Lambert zal zich tijdens eerste 100 dagen van zijn nieuwe functie als CEO van Fairtrade Belgium inwerken in de organisatie. In september 2016 zal hij de nieuwe strategie van Fairtrade Belgium voor 2017-2021 voorstellen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?