iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
In de eerste negen maanden van het jaar boekte de wereldwijde luxegigant LVMH een omzetstijging van 28% ten opzichte van dezelfde periode in 2021.
LVMH maakt geen crisis door. Noch de mondiale economische situatie, noch de oorlog in Oekraïne, noch de snel stijgende inflatie, noch de daling van de activiteit in China hebben kunnen verhinderen dat 's werelds grootste onderneming in luxegoederen tussen januari en september een beter dan verwachte omzet behaalde van 56,5 miljard euro, een stijging van 28% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De autonome groei van 20% in de eerste negen maanden van het jaar was ook sterk, evenals de winstgevendheid, met een nettowinst die alleen al in de eerste helft met 23% steeg tot 6,5 miljard euro. De divisie Fashion & Leather Goods was veruit de best presterende van de groep met een omzet van 27,8 miljard euro (+31%). Het moederbedrijf van Louis Vuitton, Dior en Moët & Chandon naderde ook de symbolische grens van 20 miljard euro omzet in één kwartaal, met een omzet van 19,8 miljard euro (+19%) over de laatste drie maanden. En ondanks de onzekere economische context zegt het Franse concern "vertrouwen te hebben in de voortzetting van de huidige groei" en zal het in de toekomst een beleid voeren van "kostenbeheersing en selectieve investeringen". En het bedrijf besluit: "LVMH rekent op het dynamisme van zijn merken en het talent van zijn teams om zijn voorsprong op de wereldwijde luxemarkt in 2022 verder te versterken."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?