Schoenen Torfs heeft in Borsbeek een gloednieuwe winkelconcept voorgesteld. Met een modernere inrichting, inspirerende voorbeeldoutfits en een kinderspeelhoek zet de winkel volop in op beleving.

 
(Scroll naar benenden voor foto's!)

Schoenen Torfs opende vorig weekend in Borsbeek haar 76ste winkel. Het nieuwste verkooppunt van de winkelketen toont meteen ook het vernieuwde winkelconcept van Torfs. “We tonen hier in Borsbeek meteen ons nieuwe periferieconcept. Al onze winkels in de stadsrand zullen er voortaan zo uitzien”, aldus CEO Wouter Torfs in Gazet Van Antwerpen.

 

Moderne look

Het is duidelijk dat het nieuwe winkelconcept het imago van Schoenen Torfs moet verjongen zonder de roots van de winkelketen te verloochenen. Wat eerst en vooral opvalt is de modernere look van de winkel: er werd veel gewerkt met pure materialen zoals hout, de vloer is van polybeton en de plafonds ogen industrieel. Daarnaast wordt de winkel opgefleurd met kamerplanten, hippe meubels en speelse signalisatie en beeldtoepassingen.

Beleving

Maar in de eerste plaats zet de winkel in Borsbeek in op beleving. Daar speelt de inrichting van de winkel op in, maar ook de nieuwe diensten in de winkel zorgen voor een nieuwe winkelervaring. Torfs wil meer dan zijn dan een verkooppunt met rekken vol schoenen. Wouter Torfs: “We mikken in de winkel meer dan ooit op beleving. De koffiebar waar je tijdschriften en kranten kan lezen, de vele accessoires die we naast het grote schoenenaanbod voorstellen, de ruime kinderspeelhoek,… ze maken van een bezoek aan deze winkel een totaalervaring.”

 

Kinderhoek

Ook voor kinderen wordt een bezoek aan de nieuwe winkel een heuse beleving. In plaats van enkele beeldschermen met tekenfilms, is de kinderhoek in Borsbeek een kleine speeltuin die mee ontworpen werd door de kleinste Torfs-klantjes. Het resultaat is een ruime speelboom met klimmuurtje, glijbaan, lees- en bouwhoekje. 

 

Inspiratie

Uiteraard blijft Schoenen Torfs in de eerste plaats een verkooppunt voor schoenen, maar ook hier wil men in Borsbeek iets extra bieden. “In de nieuwe winkel wordt de klant geprikkeld met uitgebreide schoencollecties, nieuwe trends en fashioninspiratie, onder andere door volledige outfits te tonen. Naast de grote collectie schoenen voor dames, heren en kinderen vind je in de winkel ook tal van accessoires zoals handtassen, sjaals, juweeltjes, sokken,…”, klinkt het bij Torfs. 

Omnichannel

Met een afzonderlijke webzuil, centraal in de winkel, wordt ook naadloos de link gelegd tussen de online en fysieke shop. Naast het exclusieve ‘web only’-assortiment, krijgen klanten zo snel toegang tot het volledige Torfsaanbod in alle maten. 

Lees ook het interview met Wouter Torfs, de CEO van Schoenen Torfs, in de laatste editie van Gondola Magazine. Klik hier als je nog niet geabonneerd bent op ons magazine!