
Javier López (LinkedIn)
Flash info
Javier López (LinkedIn)
Decathlon heeft een nieuwe CEO. Javier López, die al 26 jaar bij het bedrijf werkt, volgt Barbara Martin Coppola op, die de functie 3 jaar heeft bekleed.
Veranderingen aan het hoofd van Decathlon: na 3 jaar als CEO geeft Barbara Martin Coppola de fakkel door aan Javier López. Onder leiding van Coppola opende Decathlon verschillende fysieke winkels in nieuwe markten en werd het nieuwe strategische herpositioneringsplan geïmplementeerd. De nieuwe CEO, Javier López, was voorheen uitvoerend directeur en verantwoordelijk voor de wereldwijde waardeketen van Decathlon. Hij heeft 26 jaar ervaring bij het bedrijf en bekleedde verschillende functies in de divisies digital, logistiek en retail. Van 2012 tot 2015 was hij CEO van Decathlon Duitsland. Daarna was hij tot 2022 verantwoordelijk voor Decathlon Spanje. Javier López zal nu leiding geven aan de strategische inspanningen van de groep om de aanwezigheid op de markt uit te breiden en de inzet van het merk om sport toegankelijk te maken voor iedereen verder te promoten. Zijn benoeming komt kort nadat Julien Leclercq, zoon van de oprichter van Decathlon, werd benoemd tot voorzitter van de Raad van Bestuur. “Ik heb het volste vertrouwen in het vermogen van Javier López om het team te verenigen en te zorgen voor duurzame groei met behoud van de unieke en inclusieve cultuur van Decathlon”, aldus Leclercq.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?