- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
McDonald's België heeft zopas aangekondigd dat Stephan De Brouwer vanaf 31 maart aftreedt als managing director van het bedrijf. Hij wordt vanaf 1 april opgevolgd door Stijn Heytens, die als Chief Marketing Officer heeft gewerkt bij McDonald’s in België en meer recentelijk in Zwitserland.
Stephan startte in 1994 bij McDonald's België als Construction Engineer en staat sinds 2008 aan het hoofd van het bedrijf. Hij heeft McDonald's België door een sterke groeifase geleid door het aantal restaurants te verdubbelen. Samen met de 24 franchisenemers heeft hij een sterk uitbreidingsplan uitgerold over meerdere nieuwe platforms zoals gepersonaliseerde bestellingen, tafelbediening en McDelivery, dat in nu meer dan 45 restaurants aangeboden wordt. Onder zijn leiding heeft McDonald's België verschillende prijzen in de wacht gesleept waaronder de nr. 1 Best Workplace in België in 2013.
Vanaf 1 april zal Stijn Heytens, momenteel Chief Marketing Officer bij McDonald’s Zwitserland, het roer overnemen van Stephan De Brouwer die zelf op pensioen vertrekt. Heytens die in 2004 startte bij McDonald's België als Marketing Manager, maar die in 2010 zich even terugtrok uit het bedrijf, vervoegde McDonald's België in 2015 opnieuw als Marketing Director met supervisie op Communicatie, IT, Digitaal en Marketing. Hij had de leiding over McDelivery en was verantwoordelijk voor de lancering van nieuwe loyaliteits- en CRM-applicaties. Afgelopen zomer verhuisde hij naar Zwitserland, waar hij de markt door coronacrisis hielp navigeren ”Zijn klantgerichte filosofie, data-georiënteerde mindset en erkende leiderschap zullen McDonald's België naar verdere groei leiden”, klinkt het bij het bedrijf.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?