- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Een half jaar lang testen klanten van OKay, OKay Compact en Bio-Planet de intelligente lockers van ‘Bringme’ in zes winkels. Dankzij deze service kunnen klanten pakketjes van alle webwinkels wereldwijd laten leveren en versturen. Op die manier wil Colruyt Group zijn klanten meer gemak en tijdswinst bieden en dat terwijl de privacy van de klant gerespecteerd wordt.
Bringme begon in 2012 als een intelligente thuisleveringskast, maar is intussen ook beschikbaar voor kantoorgebouwen en winkels. Een Bringme Box ziet eruit als een grote lockerkast met verschillende afgesloten compartimenten en een groot touchscreen. Klanten kunnen er eenvoudig en veilig pakjes ontvangen, terugsturen en verzenden. Koeriers van om het even welke pakjesdienst kunnen pakketten achterlaten in de Bringme Box. Zodra een pakje wordt afgeleverd, krijgen mensen via de bijhorende app een notificatie. Bpost komt daarnaast op regelmatige basis pakjes ophalen om te verzenden.
De Bringme Boxen zullen tot midden mei getest worden in zes filialen: OKay Herent, OKay Vossem, OKay Welle, OKay Compact Elsene, OKay Compact Boudewijnstraat (Antwerpen) en Bio-Planet Leuven.
“Onze winkels hebben hun nut al bewezen als afhaalpunt”, zegt Jan Van Holsbeke, divisiemanager Verkoop bij OKay. “Deze test is de logische volgende stap. Met deze boxen kunnen we onze klanten een extra service, gemak en tijdswinst aanbieden. Bovendien genereert het mogelijks extra traffic naar de winkels in kwestie.”
Na de testperiode wordt een grondige evaluatie gemaakt. Pas dan zal blijken of de service wordt uitgerold naar andere winkels.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?