Sligro
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sligro
Sligro Food Group mag in het eerste kwartaal van 2024 dan wel een omzetgroei van 2,7% tot 652 miljoen euro hebben behaald, de resultaten op de Belgische markt vielen tegen. Daar zakte de omzet met 3,2%.
De groepsomzet van Sligro Food Group steeg in het eerste kwartaal met 2,7% tot 652 miljoen euro, ofwel een verbetering van 18 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode een jaar ervoor. Wat de Belgische markt betreft vielen de resultaten tegen: de omzet daalde met 3,2%, van 101 miljoen in het eerste kwartaal van 2023 naar 98 miljoen euro voor dezelfde periode dit jaar. Die daling is volgens de groep te wijten aan “het uitloopeffect van klanten die we vorig jaar verloren in de bezorging in Antwerpen, wat zoals verwacht ook nog impact heeft op de omzetontwikkeling in de eerste kwartalen van 2024.” Sligro merkt echter op dat sommige van de klanten die het vorig jaar verloren heeft al terugkeren.
In Nederland nam de omzet van het bedrijf met 3,8% toe: van 533 miljoen in het eerste kwartaal van 2023 naar 554 miljoen euro in dezelfde periode dit jaar. Een groei die te danken is aan het aantal nieuwe klanten dat toeneemt en het goede verloop van de uitbreiding van pakketten bij bestaande klanten. In het algemeen vlakte de impact van de inflatie op de totale omzet van het bedrijf af in het eerste kwartaal en lag die rond de 3%, klinkt het verder. Daarnaast kondigde het bedrijf aan dat het vanaf 1 juli 2024 stopt met de verkoop van tabak, “met uitzondering van enkele contracten met een looptijd tot eind 2024."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?