Sligro
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sligro
De omzet van voedingsgroothandel Sligro ging vorig jaar met 15,2% omhoog naar 2,85 miljard euro. De groei komt vooral uit prijsverhogingen. Opvallend: in België was er in het laatste kwartaal een forse daling van 9,9%.
In Nederland zag Sligro zijn omzet groeien met 8,6%, in België liep die op tot 75,4%. In Nederland was de groei autonoom (zonder overnames), in België nam Sligro 9 winkels van Metro over. Als we die overname niet meerekenen, bedroeg de omzetgroei van de groothandel in ons land 11,3%. Ondanks het feit dat consumenten hun uitgaven meer beteugelen, is er dus nog altijd omzetgroei, al is die vooral te danken aan prijsverhogingen. Opmerkelijk is dat Sligro in het laatste kwartaal de omzet met 9,9% zag krimpen. De groep ziet het aandeel van de tabaksverkoop in de omzet verder dalen tot 7,4%. Een jaar eerder was dat nog 7,9%. Het gaat om de eerste, algemene cijfers voor vorig jaar. De groep publiceert op 8 februari haar volledige jaarverslag.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?