Online biospecialist Greenweez wil nu ook België veroveren
- De Franse online biospecialist Greenweez komt naar België
- Hun doel? Bio toegankelijk maken voor iedereen dankzij eerlijke prijzen
- Het online platform is onderdeel van de Carrefour Groep
De online biospecialist Greenweez wil België veroveren. Sinds midden mei kunnen consumenten op het online platform terecht voor ‘betaalbare’ bioproducten. Centraal hierbij staan duurzaamheid en lokale verankering.
De online biospecialist Greenweez, die in 2008 in het leven werd geroepen door Romain Roy om bio in Frankrijk te democratiseren dankzij eerlijke prijzen en die behoort tot de Carrefour groep, komt naar België. Sinds midden mei kunnen consumenten voor ‘betaalbare’ bioproducten terecht op zijn Belgische online platform . “Zodra de klant zijn bestelling plaatst, wordt deze vanuit het depot in Nijvel, naar de klant thuis of naar een afhaalpunt gestuurd. De levertijd bedraagt momenteel 3 à 4 werkdagen, maar wordt binnenkort ingekort tot 1 dag”, verduidelijkt Greenweez.
Het bedrijf dat droge voeding levert, biedt momenteel al zo'n 4.000 bioproducten aan waaronder kruidenierswaren, dranken, schoonheidsproducten en onderhoudsproducten, die geleverd worden in heel België. Na de zomer komen daar ook fruit, groenten en verse producten bij die geleverd zullen worden in Brussel, Waals-Brabant, Vlaams-Brabant en delen van Namen en Henegouwen. Het doel is om in totaal zo’n 6.000 producten aan te bieden, waaronder vers fruit en groenten.
Daarnaast is het bedrijf ook gespecialiseerd in segmenten als zero waste, glutenvrij, baby en lokale producten. Zo zijn alle verpakkingen, met uitzondering van noppenfolie dat gebruikt wordt om kwetsbare materialen te beschermen, biologisch afbreekbaar. Bovendien trekt het bedrijf het duurzaamheidsverhaal ook door buiten de winkel. Zo voorzien 2.500 m² zonnepanelen 85% van het magazijn van hernieuwbare energie.
Verder staat ook lokaal centraal. Zo is niet alleen het personeel Belgisch en is de logistieke partner een Belgisch familiebedrijf, maar wordt ook de voorkeur gegeven aan lokale leveranciers en producenten, en ondersteunt Geenweez.be zoveel mogelijk jonge lokale merken. Tot slot werd een partnership gesloten met een Belgische start-up die een technologische oplossing biedt waarmee de levering van verse producten kan worden beheerd.
“Voor Greenweez markeert deze lancering in België een nieuwe fase in de consolidatie van haar positie als Europese leider in de online verkoop van biologische producten”, laat het bedrijf weten in een persbericht. Het bedrijf hoopt zo een breder publiek aan te spreken en dichter bij de klant te staan.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?