Delhaize zet na Colruyt en OKay ook in op betere omstandigheden voor vleeskippen.
Supermarktketen Delhaize heeft de Better Chicken Commitment (BCC) ondertekend, nadat eerder ook al Colruyt en OKay dat deden. Bedoeling is om betere leefomstandigheden te geven aan kippen die verkocht worden in de supermarkt. Daardoor worden de supermarkten de eerste Belgische retailers die kippen verkopen volgens strikte dierenwelzijncriteria. Deze beslissing “zal het leven van miljoenen kippen verbeteren tegen 2026”, zegt Michel Vandenbosch, voorzitter van de Global Action in the Interest of Animals (GAIA).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?