- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Donderslag bij een heldere hemel: Intermarché kondigt zijn intentie aan om AgeCore te verlaten, de aankoopalliantie die sinds kort geleid wordt door Dirk Depoorter van Colruyt Group. Eerder al kondigde Lebensmittelzeitung het vertrek aan van Edeka uit de aankoopalliantie.
Vijf jaar na de creatie van de aankoopalliantie AgeCore heeft de Duitse supermarktgroep Edeka een eind gemaakt aan zijn deelname erin, maakte Lebensmittel Zeitung vrijdag al bekend. Naast Edeka maken ook Intermarché, Coop Suisse, het Italiaanse Conad, het Spaanse Eroski en ook Colruyt Group deel uit van de groep. Dirk Depoorter van Colruyt Group leidt sinds kort de groep, als opvolger van de ‘historische’ CEO Gianluigi Ferrari. Onze collega’s van Lebensmittelzeitung melden dat Edeka zijn verbintenis met de alliantie al vanaf 31 oktober 2020 beëindigd heeft, wat uiteraard een ander licht werpt op de aankondiging van de aanstelling van Dirk Depoorter begin december, die zijn positie als General Manager van Retail Partners Colruyt Group inruilde voor die van CEO bij Agecore. Lebensmittel Zeitung meldde tegelijk dat Edeka de overstap maakte naar een andere aankoopalliantie: Everest, opgericht door … Gianluigi Ferrari. Everest telt vandaag nog maar één ander lid: het Nederlandse Picnic, een interessante partner en een online supermarkt die zich specialiseert in de thuislevering van boodschappen, maar een hele kleine speler in vergelijking met de Duitse supermarktgroep.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?