SBS Belgium, het bedrijf achter de commerciële televisiezenders Vier en Vijf, heeft samen met Telenet een nieuwe manier ontwikkeld om reclame tot bij de kijker te krijgen. De zenders zullen binnenkort reclameboodschappen tonen wanneer de kijker een programma pauzeert. Dat schrijft De Tijd vandaag.
Het business model van de commerciële tv-zenders staat door de technologische evoluties onder druk. Nu bijna elk Vlaams gezin een digicorder in huis heeft, worden de reclame-onderbrekingen steeds meer doorgespoeld. In de zoektocht naar nieuwe reclame-inkomsten, ontwikkelde SBS samen met aandeelhouder Telenet een nieuwe vorm van tv-reclame, de zogenaamde “pauzeknopreclame”.
Stilstaand beeldConcreet wordt een reclamebeeld getoond wanneer de kijker op de pauzeknop duwt. De boodschap is gelinkt aan de pauze en niet bewegend, “om niet te invasief over te komen”. SBS Belgium wil dit jaar nog beginnen proefdraaien, en zegt dat het ook al samenzit met Proximus over de nieuwe vorm van reclame.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?