- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Over de grens gaan winkelen is minder aantrekkelijk geworden voor Belgische consumenten. De prijskloof tussen België en de omliggende landen verkleint.
België heeft al jaren een grote prijshandicap tegenover de buurlanden. Een doorn in het oog van de Belgische retailsector en de voedingsindustrie, maar sinds enkele jaren is de kloof tussen ons land en de buurlanden kleiner geworden, geven cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat aan. Vooral de kloof met Duitsland is kleiner geworden (index 138 tegenover 140 in België). Dat geldt ook voor Nederland (127) en Frankrijk (125), maar het verschil met die twee landen blijft nog altijd aanzienlijk. Door de geringe geografische afstand en de prijskloof blijft het daardoor aantrekkelijk om over de grens met Nederland en Frankrijk te gaan shoppen. Alleen is het net iets minder rendabeler geworden.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?