- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Panos verkoopt van 27 augustus tot 6 januari opnieuw kleurrijke donuts ten voordele van de Brusselse vzw ToekomstATELIERdelAvenir (TADA). Per verkochte donut schenkt de broodjesketen een bedrag van 30 eurocent aan TADA.
In 2016 bracht de actie al 10.000 euro op, vorig jaar telde de opbrengst zo’n 20.000 euro. “Dit najaar mikken we op een nog hoger bedrag van 25.000 euro. We bakken graag veel van deze donuts en ze krijgen de beste plaats in onze toonbank”, vertelt Karl Selleslags, managing director van Panos. Dit jaar kiest Panos voor een kleurrijke donut met kleine knetterende snoepjes als topping.
“We staan honderd procent achter de werking en filosofie van TADA. Zo ontstond het idee van een financiële sponsoring via een actie met donuts in het najaar. Als Belgische keten steunen we zeer graag lokale initiatieven zoals TADA. Het is fantastisch hoe zij professionals inzetten om Brusselse tieners te begeleiden en informeren”, vervolgt Selleslags.
Vzw ToekomstATELIERdelAvenir organiseert elk weekend van het schooljaar een zaterdagschool voor maatschappelijk kwetsbare tieners uit Brussel. Via leuke en leerrijke praktijklessen van professionals uit diverse sectoren ontdekken de jongeren zichzelf en de maatschappij.
Panos is al enkele jaren betrokken bij vzw TADA. Zo schenkt de broodjesketen elk weekend belegde broodjes aan de vrijwilligers die lesgeven. Een keer per jaar geven professionals van Panos ook zelf les. Ze maken de jongeren warm voor de horecasector door hen op een interactieve manier wegwijs te maken in het belang van hygiëne, in het bakproces en in servicegerichte verkoop.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?