iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Nu de herfinanciering in volle gang is, ziet de nieuwe CEO van Blokker, Pauline Boerman, de toekomst optimistisch tegemoet. "We verwachten de komende jaren winst te gaan maken", vertelde ze aan het Algemeen Dagblad.
Eind vorige week raakte bekend dat de verkoop van Blokker, die al enige tijd werd overwogen door de eigenaar Mirage Retail Group, niet langer aan de orde was. De keten, die in financiële problemen verkeerde, stond namelijk op het punt om nieuw geld te ontvangen. Op dit moment is echter nog niet bekend wie de geldschieter is en hoeveel geld er wordt toegezegd. Het bedrijf heeft tot begin mei de tijd om de herfinanciering af te ronden. "Het heeft nooit onze voorkeur gehad om te verkopen maar het was wel nodig om ook met dat scenario rekening te houden”, verklaarde CEO Pauline Boerman aan het Algemeen Dagblad. “Maar als ik naar de cijfers kijk, staan we er helemaal niet zo slecht voor. We verwachten de komende jaren winst te gaan maken.” De CEO benadrukte ook dat de herfinanciering niet zou leiden tot het sluiten van slecht presterende winkels. “Ik zeg het tegenovergestelde: we zullen de komende jaren winkels openen waar we nog niet genoeg vertegenwoordigd zijn." Ter herinnering: de keten verdween in 2020 van het Belgische toneel, maar zijn volledige assortiment huismerkproducten is sinds 5 februari weer verkrijgbaar in België via het e-commerceplatform van Bol. Er zijn echter geen concrete plannen voor de terugkeer van fysieke winkels in België, althans voorlopig niet.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?