- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De meerjarige investering moet onder andere de productiecapaciteit van de Perrier-bottelarij vergroten.
Nestlé Waters, het moederbedrijf van o.a. flessenwatermerk Perrier, investeert 200 miljoen euro in de bottelarij van Perrier in het Zuid-Franse Vergèze. Daarmee wil het bedrijf haar ambitie waarmaken om tegen 2020 een volume van 2 miljard flessen te realiseren.
Zo zal een moderne, gecentraliseerde productie-eenheid van 100.000 m² worden gebouwd. Dankzij de installatie van 5 nieuwe bottellijnen zal de totale productiecapaciteit op 14 lijnen komen (PET, glas en blikjes) voor Frankrijk en de exportmarkt. De flessen uit de fabriek worden naar heel de wereld uitgevoerd, en dus ook naar België.
De logistieke stromen worden volledig hertekend om de klanten beter te dienen. Met het oog op duurzame ontwikkeling wordt met name het spoorwegvervoer uitgebreid voor de export. Tegelijkertijd worden de toegangswegen naar en het verkeer op de site verbeterd om de veiligheid van werknemers en bezoekers te verbeteren.
In het kader van de Perrier Cap 2020-doelstelling (het volume van 2 miljard flessen) werden de voorbije 2 jaar al een 200-tal mensen aangeworven om het personeelsbestand af te stemmen op de toekomstige productie. Jaarlijks worden 40.000 uren opleiding georganiseerd om de technische competenties van deze nieuwe medewerkers te ontwikkelen. Om de tewerkstelling lokaal te verankeren heeft Nestlé Waters met andere werkgevers uit de Gard-regio een groep opgericht die een lans breekt voor lokale tewerkstelling.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?