Plus Interview Peter De Sutter (CEO e5): “Ons gebrek aan retailervaring was een voordeel”
Emy Elleboog
Emy Elleboog
De Belgische modeketen e5 balanceerde drie jaar geleden aan de rand van de afgrond. Textielondernemers Kristof en Peter De Sutter namen het bedrijf over, gooiden alles om en bliezen het stof weg van wat ooit een retailparel was. Vandaag maakt e5 opnieuw winst, met een omzet van om en bij 75 miljoen euro en 50.000 nieuwe klanten per seizoen. “We bouwen aan een onderneming die generaties moet meegaan.”
“We zijn eraan begonnen met een grote passie voor mode en voor kleding. Ik denk dat dat de grote vernieuwing was voor e5”, zegt CEO Peter De Sutter op de eerste verdieping van het hoofdkwartier van de modeketen in Sint-Niklaas. “Oprichters Etienne Kaesteker en zijn vrouw Margriet Talpe hebben grote verdiensten: ze hebben in 1979 een nieuw concept in de markt gezet. Ze waren pioniers in baanwinkels en in direct marketing. Ze kenden hun klanten door en door. Maar beetje per beetje verdween de drive uit het bedrijf. Alle onderdelen van een succesvolle onderneming waren er, maar de visie op mode, op ondernemen was weg.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?