- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na iets meer dan zes jaar als commercieel directeur van Savencia BNLX heeft Philip Tanghe besloten het bedrijf te verlaten. Hij blijft wel in de sector actief.
Philip Tanghe vertrekt bij Savencia BNLX. Een verrassend bericht dat niet onopgemerkt zal voorbijgaan, gezien zijn uitstekende professionele reputatie. De lange carrière van Philip Tanghe is in de eerste plaats een verhaal van trouw. Hij werkte 28 jaar bij Henkel, waar hij verschillende sleutelposities. bekleedde bij de commerciële afdeling. In 2014 stapt hij over naar Savencia, waar hij de commerciële directie in handen nam. Hij kwam er terecht in de voedingssector, een omgeving die hem als gourmand moet bevallen hebben. Hij is een fijnzinnige kenner van de retail, een sector die hij leerde kennen op het terrein, toen hij zeventien jaar was en in de Colruyt van Vorst werkte. Hij is een doorwinterde commercieel verantwoordelijke, die onlangs nog door vakmensen uitgeroepen werd tot Food Personality of the year tijdens het gelijknamige evenement.
Vandaag heeft Philip Tanghe, die in januari 60 werd, besloten om Savencia te verlaten. Trouw aan zijn waarden heeft hij ook zijn mandaat als voorzitter van het commercieel comité van de Belgische Associatie voor Merken (BABM) neergelegd, vanuit het idee dat de rol moet ingevuld worden door iemand die actief is bij een van de leden van de associatie. Hij blijft wel een adviserende rol spelen.
Op zijn zestigste is Philip Tanghe nog niet klaar om een punt te zetten achter zijn carrière. Hij zal voortaan bedrijven ondersteunen en adviseren. U vindt hier het portret ban hem dat we in januari van hem maakten, naar aanleiding van de uitreiking van de Food Personality of the year.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?