- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Frans-Belgische familie Ecojido, eigenaar van Prémaman, vroeg inderdaad aan de Bank Degroof om een studie te maken die de strategische opties van het bedrijf moet nagaan. Er zou ook nog een extra consultant aangeworven zijn die duidelijkheid moet scheppen in de toekomst van het bedrijf. De bank wil geen commentaar geven zolang het onderzoek lopende is, en aangezien dit nog maar in een beginfase verkeert, blijft het voorlopig koffiedik kijken. Prémaman is gespecialiseerd in artikelen voor aanstaande en jonge moeders en hun spruiten. Het telt zo’n 300 winkels in Europa en het Midden-Oosten. Vorig jaar kreeg het een verlies van 2,4 miljoen te verwerken, na ook in 2009 al een bittere pil van 0,6 miljoen geslikt te hebben. Volgens Denis Ecojido, de grote baas van Prémaman, zijn de voornaamste redenen de kleinere marge in het buitenland en de economische crisis die het oude continent de vorige jaren heeft gekend. Ook het succes van ketens als H&M, C&A en Okaidi is niet helemaal vreemd aan de terugval.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?