Plus Gondola Academy Private label de grootste winnaar in FMCG, gedreven door inflatie
Gondola
Gondola
Het is weer zo’n jaarlijks evenement waar reikhalzend naar wordt uitgekeken en dankzij NielsenIQ kunnen we ook dit jaar weer de gegeerde FMCG-poster brengen, die de evoluties in de FMCG-categorieën beschrijft.
Het is niet verbazend dat private labels veel sneller groeien dan de merken: in totaal +10 procentpunten, en bij non-foodproducten is er zelfs 14 procentpunten verschil in groei. Aangezien we enkel over de verkoopcijfers beschikken, moet er natuurlijk rekening gehouden worden met de sterke prijsstijgingen in zowat alle categorieën. De categorieën met de grootste prijsstijgingen zijn:
Enkel bij de alcoholische dranken en warme dranken blijft de prijsstijging net onder de 10% (bron: NielsenIQ price tracker - W24 2023).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?