- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Facebookgroep Promojagers heeft een website en een app gelanceerd en lonkt naar Wallonnië en Nederland.
Amper drie jaar geleden ontstond Promojagers als een Facebookgroep van mensen die promoties met elkaar uitwisselen. Een hobbyproject van Gunther Devisch, op dat moment marketeer bij Lidl. “Ik was aan het verbouwen toen ik bij een doe-het-zelfzaak aan de kassa stond met een bon van -15%. Ik keek rond me heen en zag dat ik de enige was die zich met een kortingsbon aanmeldde. Op dat moment dacht ik dat er wel iets mee te doen viel. Ik gebruik zelf graag kortingen, al ben ik geen extreme couponner, zoals sommige van onze leden.”
De Facebook-groep telt intussen 278.000 leden. “Meer dan we ooit hadden durven denken”, zegt Gunther Devisch. “Op een bepaald moment dachten we dat we met 100.000 het plafond bereikt hadden, daarna dachten we dat ook bij 200.000, maar het blijft duren. We denken dat het potentieel nog veel groter is. De corona-crisis heeft er alleen maar voor gezorgd dat er meer mensen zich aansloten bij de groep. Net daarom voelden we ook de nood om de promoties en aanbiedingen op een gebruiksvriendelijkere manier te presenteren aan onze leden. Op Facebook krijg je alle promoties te zien, ook degene die je niet of minder interesseren. Via onze website en onze app kunnen mensen veel gerichter zoeken.”
Voor de leden heeft de groep duidelijk een voordeel. Volgens Devisch kunnen leden van Promojagers gemiddeld 250 à 300 euro per maand besparen. “Het zijn vooral vrouwen die met promoties bezig zijn: zij maken 65% van onze leden uit. De grootste groep zijn in de leeftijdscategorie 25 – 34 jaar. Het bijzondere aan onze website en app is ook dat leden zelf promoties kunnen aanbrengen. Ze krijgen er zelfs punten voor, waarmee ze iets kunnen winnen.”
Promojagers werkt vandaag samen met Lidl, dat zijn folders op het platform publiceert. Maar ook andere retailers werken samen met Koopjesjagers. “Mediamarkt, Bol.com, Coolblue en anderen werken performance based met ons samen, click per post. Ze willen top of mind zijn bij onze leden”, zegt Gunther Devisch. “We hebben ook contacten met Aldi en Gamma.” Promojagers kijkt zelfs al verder, richting Franstalig België en Nederland. “Dat is iets waar we voor de toekomst mee bezig zijn. Het gaat goed, dus kijken we al verder.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?