- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sinds kort zijn flitsbezorgers Gorillas en DingDong actief in ons land. Ze willen supermarkten het vuur aan de schenen leggen door boodschappen in vijftien minuten of minder te leveren. Maar ligt de consument er wakker van?
Het is één van de hipste exportproducten van grootsteden als Londen, Amsterdam, Berlijn en Parijs: apps waarmee je boodschappen kan doen die binnen vijftien of zelfs tien minuten geleverd worden. Ze zetten onlangs voet aan de grond in ons land. Eerst DingDong, meteen erna Gorillas, dat al in heel wat andere landen actief is vooraleer het neerstreek in Antwerpen en Brussel. Op verschillende plaatsen is ultrasnelle levering van boodschappen aan een felle opmars bezig. Met dank aan de pandemie: consumenten die liever een fysieke winkel vermeden, gaven de groei van e-commerce een stevige por in de rug. Ook voor Deliveroo is boodschappen bezorgen een snelgroeiende dienst aan het worden: in het eerste kwartaal groeide het wereldwijd gemiddeld met 700 procent.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?