- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Er is een nieuwe online supermarkt in ons land: Rayon. Als eerste in zijn soort zal hij het hele land bedienen.
Smartmat, het bedrijf achter de Belgische maaltijdbox Foodbag, start vandaag met een online supermarkt. Volgens business unit manager Mattias Decuypere zet Rayon volop in op service en beleving, waarbij het voorrang geeft aan lokale producten. Rayon is de eerste online supermarkt in België die nationale dekking biedt. Voor klanten in Vlaanderen en Brussel belooft Rayon next day delivery: wie voor 18 uur bestelt, krijgt zijn boodschappen de dag erna thuis bezorgd. In Wallonië levert Rayon voorlopig drie keer per week aan huis.
Volgens Decuypere wil Rayon het leven van zijn klanten makkelijker maken: “Onze webshop is heel gebruiksvriendelijk, zodat je snel en makkelijk je boodschappen doet. Tegelijk nemen we ook keuzestress bij de klant weg. We hebben een breed en tegelijk ook heel overzichtelijk aanbod, waarbij we voor elk product een beperkt aantal varianten hebben geselecteerd. Waarom zou je als klant moeten kiezen uit twintig soorten eieren? We werken samen met veel leveranciers en producenten uit België en omringende landen, die we goed kennen. We brengen graag het verhaal over de herkomst van hun producten. We kiezen vaak ook voor minder bekende merken, die minstens dezelfde kwaliteit als de grotere merken bieden. Daardoor kiezen we voor meer duurzame producten van dichtbij.”
Volgens Smartmat CEO Stéphane Ronse wil het bedrijf met Rayon op die manier een sterk en Belgisch e-commerce verhaal uitbouwen: “We verwachten de komende jaren een shift in het retaillandschap. Verse voeding is de volgende golf in e-commerce, na elektronica en kledij.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?