- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Afgelopen donderdag ging limonademaker Jan Verlinden aan de haal met de eerste prijs van de Delinnov’ Challenge. Voor zijn vernieuwde versie van het Belgische limonadelabel Ritchie, dat door Verlindens familie geproduceerd werd van 1969 tot 1979, krijgt de initiatiefnemer 25 000 euro.
Met de Delinnov’ Challenge waarbij ‘duurzaangenaam’ centraal staat, wil organisator Delitraiteur Belgische ondernemingen aanzetten tot het maken van gezondere en meer verantwoorde voedingsproducten. Wie in dit plaatje past is limonadelabel Ritchie, dat afgelopen donderdag de eerste prijs behaalde bij de Delinnov’ Challenge.
Ritchie kwam voor het eerst op de markt in de jaren 50 en werd oorspronkelijk gemaakt in de brouwerij Tielemans in Aarschot bij Leuven. In 1969 werd het label overgenomen door de familie Verlinden, waarna de productie verhuisde naar de familiebrouwerij in Lubbeek. In 1979 toen vierde generatie Jan Verlinden de zaak niet wilde overnemen, werd de productie van Ritchie stopgezet,
Anno 2016 wil Jan Verlinden Ritchie opnieuw leven inblazen en voorziet het label voor de herlancering van een fikse update. Ritchie gaat tegenwoordig als biologische limonade door het leven en bevat minder suikers, bewaarmiddelen en kleurstoffen. Daarnaast is de verpakking 100% recycleerbaar. Dit verdiende volgens Delitraiteur de eerste prijs in de Delinnov’ Challenge, goed voor 25 000 euro.
“Dit is een droomstart voor Ritchie” reageert Ritchie’s Chief Lemonade-maker Jan Verlinden op LinkedIn. “Een eerste klant hebben die echt wil helpen om van het merk een succes te maken, is de grootste boost die ik ooit almocht ervaren in mijn carrière!”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?