- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Belgische producent van ecologische wasmiddelen Ecover wordt overgenomen door SC Johnson, het Amerikaanse moederbedrijf van merken als Baygon, Brise en WC Eend.
SC Johnson heeft afgelopen weekend bekend gemaakt dat het Ecover en het gelijkaardige Amerikaanse merk Method overneemt van People against Dirty, het Amerikaanse bedrijf dat in 2012 ontstond uit de fusie tussen Ecover en Method. Hoeveel SC Johnson betaalt voor de milieuvriendelijke wasmiddelen is niet bekend.
“Method en Ecover hebben allebei een sterke traditie van innovatie en het inspelen op de behoeften van de consument. Ze zijn een fantastische toevoeging aan het vertrouwde assortiment van iconische SC Johnson-merken”, zegt Fisk Johnson, CEO van SC Johnson, in een persmededeling.
Ecover en Method zijn samen, als People against Dirty, goed voor een omzet van ruim 200 miljoen euro. De groep is naar eigen zeggen de grootste producent van milieuvriendelijke onderhoudsproducten ter wereld, en is vooral aanwezig in Noord-Amerika en Europa. In ons land, waar de roots van Ecover liggen, heeft het nog altijd 110 mensen in dienst en een productievestiging in Malle.
Door de overname komen de twee ecologische merken terecht bij een grote multinational: SC Johnson boekt een jaaromzet van 10 miljard dollar en is in nagenoeg de hele wereld aanwezig.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?