Lidl
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lidl
Schwarz Gruppe, het moederbedrijf van supermarktketen Lidl, heeft besloten om nog eens 200 miljoen euro te investeren in zijn online activiteiten. Dat maakte het Duitse weekblad Lebensmittel Zeitung bekend.
Schwarz Gruppe wil de online activiteiten van Lidl verder ontwikkelen en daarom heeft het bedrijf, dat ook eigenaar is van de keten Kaufland, besloten om nog eens 200 miljoen euro in Lidl Digital te pompen. Dat meldde het Duitse zakenblad Lebensmittel Zeitung. Lidl Digital is de systeemleverancier voor de online winkels van Lidl in zeven landen. "We ontwikkelen onze diensten voortdurend om fysieke en online retail optimaal met elkaar te verbinden", verduidelijkt de retailer. Het belangrijkste doel van deze kapitaalinjectie is om de nationale en internationale winkels nog nauwer te verbinden met de online activiteiten, aangezien die twee entiteiten nu nog te veel van elkaar gescheiden zijn. Lange tijd heeft Lidl e-commerce niet echt als een van zijn prioriteiten gezien - de keten heeft bijvoorbeeld pas sinds afgelopen zomer een webshop in Frankrijk - maar nu lijkt er schot in de zaak te komen. In België heeft de discounter sinds 2016 een webshop waar het, net als in andere landen waar de discounter online actief is, uitsluitend non-food aanbiedt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?