- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Delhaize Group heeft een sterk tweede kwartaal achter de rug. De supermarktgroep zag haar omzet met 3,2% stijgen tot 6,1 miljard dollar. Vooral in de VS gaat het de retailer voor de wind en ook in België stelt Delhaize verbetering vast.
“Een opbrengstengroei van 3,2%, een toename van de onderliggende bedrijfswinst met 8,6% aan ongewijzigde wisselkoersen en de generatie van €308 miljoen aan vrije bedrijfskasstroom betekent een sterke prestatie voor Delhaize Groep in het tweede kwartaal van 2015”, verklaart Frans Muller (CEO Delhaize Group) in de persmededeling.
In België ging de omzet met 0,6% achteruit. Een lichte daling, die minder sterk is dan verwacht. Bovendien zegt Delhaize “verdere verbeteringen in de tendens van het marktaandeel” te zien. De directie meldt ook dat de uitvoering van het Transformatieplan bij Delhaize België nog steeds volgens plan verloopt.
In Amerika steeg de identieke omzet met 2,5% (3,2% in lokale munt). Hannaford en Food Lion zetten daarmee de groei van de voorbije kwartalen verder. In Zuidoost-Europa was er een groei van 1,6%, dankzij een stevige groei in Roemenië en een positieve vergelijkbare omzetgroei, alsook netwerkgroei in Griekenland. De activiteiten prestaties in Servië waren stabiel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?