Supermarkten schrappen proevertjes door coronavirus
- Verschillende supermarkten bieden geen gratis proevertjes meer aan
- Op die manier willen ze een verdere verspreiding van het Coronavirus tegengaan
- Degustaties voor koffie en wijn gaan wel door
Verschillende supermarkten, waaronder Colruyt Group, Delhaize en Carrefour, hebben besloten om geen gratis proevertjes meer aan te bieden. Die beslissing komt er naar aanleiding van het coronavirus dat zich steeds sneller verspreidt. Degustaties voor wijn en koffie gaan wel nog door.
Consumenten die al eens graag een gratis koekje of chips meepikken tijdens hun winkelbezoek, hebben pech. Verschillende supermarkten hebben immers besloten om hun proevertjes voortaan niet meer aan te bieden. Het gaat daarbij onder meer om Colruyt Group, Delhaize, Carrefour, Albert Heijn, cora en Makro. Degustaties voor koffie en wijn gaan daarentegen wel gewoon door.
De beslissing komt er naar aanleiding van het coronavirus dat zich steeds sneller verspreidt. Supermarkten hopen door deze voorzorgsmaatregel een verdere verspreiding van de ziekte te voorkomen.
“We hebben besloten om onze onverpakte proevertjes even on hold te zetten”, legt Hanne Poppe, woordvoerster bij Colruyt Group, uit aan Gondola. “We willen de tijd van de medewerkers 100% vrijmaken om de andere taken in de winkels ten volle op te nemen, zoals het bijspringen bij de kassa’s als het druk is of het bijvullen van rekken aangezien mensen door het coronavirus meer producten inslaan, vooral producten met een langere houdbaarheid zoals pasta, rijst en bloem. Daarnaast wilden we, omdat er nu zo gehamerd wordt op handhygiëne en dergelijke, elke mogelijke factor die tot ongerustheid kan leiden, uitsluiten. Degustaties van koffie en wijn gaan wel gewoon door.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?