- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Door het toenemende aantal besmettingen vragen grote supermarktketens aan klanten om alleen te winkelen en drukke momenten te vermijden. Er is ongerustheid dat personeel nog meer dan elders besmet dreigt te raken.
Nu het aantal besmetting stijgt en er een nieuwe lockdown lijkt aan te komen, roepen supermarktketens hun klantenop om zoveel mogelijk alleen te komen winkelen. Colruyt Groep deed die oproep gisteren al. Het wil daarmee zoveel mogelijk helpen het aantal besmettingen te verlagen, maar ook de druk op het winkelpersoneel te verlichten. Een filiaal van Colruyt Laagste Prijzen in Anderlecht moest dicht nadat zeven medewerkers besmet raakten. Colruyt verplicht bezoekers een winkelkar te gebruiken, zodat er automatisch een afstand bewaard wordt. Tegelijk wordt het aantal klanten dat per keer in een winkel beperkt. Ook Carrefour, Albert Heijn en Delhaize vragen dat hun klanten hun verantwoordelijkheid nemen en hun gezond verstand laten spreken. Ook zij vragen zoveel mogelijk alleen te gaan winkelen en drukke momenten zoveel mogelijkte vermijden. Zowel voor de gezondheid van iedereen als de werkdruk voor het personeel is dat beter. Bij Albert Heijn werd de oproep om alleen te komen winkelen al eerder gelanceerd.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?