Plus Interview Thilo von Trott (DingDong): “We vergroten de marges door de vaste kosten te beperken”
Laura Ferreira Porto
Laura Ferreira Porto
Thilo von Trott zag snel het potentieel van de markt van supersnelle boodschappenlevering. Begin 2021 richtte hij The Fast Company op, de Belgische vennootschap waaronder DingDong opereert.
Ik denk dat er in België een publiek is voor ultrasnelle levering. Vandaag bedraagt de gemiddelde wekelijkse boodschappenmand van de Belg 96 euro. Bepaalde mensen doen maar één keer per maand boodschappen, anderen elke dag. Gondola meldde het onlangs nog: de Belgische supermarkten hebben een omzet van iets meer dan 30 miljard euro gerealiseerd vorig jaar. We hebben de intentie om een stuk van die markt in te nemen. We starten in Elsene omdat het een jong, kosmopolitisch publiek is met een zekere koopkracht. We mikken ook op oudere of alleenstaande mensen, die geen zin hebben om naar een winkel te gaan of zich niet kunnen verplaatsen.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?