Veepee
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Veepee
Flashsalesplatform Veepee heeft gisteren zijn vernieuwde webshop voorgesteld. Alle Europese afdelingen van de e-commercespeler werken nu met hetzelfde platform.
“Alle Europese landen van de Veepee-groep gebruikt nu één en hetzelfde IT-systeem”, legt country manager Benelux Tobias Tousseyn uit. “Dat is een win-win: onze merken bereiken meer klanten - Veepee telt in Europa 50 miljoen leden, en onze klanten krijgen toegang tot een breder gamma van sales van internationale topmerken”, zegt Tobias Tousseyn, country manager Benelux van Veepee. Het bedrijf is momenteel actief in 10 landen: België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Brazilië. “Gezien we al meer dan 20 jaar lang een tweede leven geven aan spullen, door flash sales van niet-verkochte stocks, willen we ook klaar zijn om andere manieren van hergebruik en recyclage via ons platform te stimuleren. Er zitten een aantal projecten in de pijplijn”, vervolgt Tousseyn. “Zo is er bijvoorbeeld Re-cycle, een project dat al in Frankrijk loopt en binnenkort hopelijk ook in ons land. Re-cycle geeft leden de kans om gedragen schoenen of kleding van een bepaald merk in te ruilen voor een aankoopbon van Veepee, specifiek voor dat merk. De ingeleverde spullen worden vervolgens gerecycleerd. We zetten in Frankrijk bijvoorbeeld al een geslaagde Re-cycle actie op met Aigle. Daarnaast bekijken we ook de mogelijkheid van een intern Veepee C2C-platform, waarbij onze leden op Veepee aangekochte spullen onder mekaar kunnen verhandelen."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?