- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Naai- en modeketen Veritas wil in het buitenland groeien. Het bedrijf wil volgend jaar al testwinkels openen, en is op zoek naar een nieuwe aandeelhouder om de nodige investeringen te kunnen doen. Dat schrijft zakenkrant De Tijd.
Veritas investeerde afgelopen jaar zo’n 113 miljoen euro in zijn uitbreidingsplannen op de thuismarkt. Eind dit jaar moeten er 124 verkooppunten zijn in België en Luxemburg. Daarna ziet het bedrijf in De Tijd nog maar plaats voor een 16-tal winkels op de thuismarkt. De oplossing: naar het buitenland trekken. “Er is geen reden waarom ons concept ook niet kan aanslaan in Duitsland of Frankrijk of zelfs Polen In Scandinavië zijn er bijna geen naaiwinkels”, klinkt het ambitieus in de krant. De keten wil beginnen met winkels te openen in een straal van 350 kilometer rond het logistiek centrum in Willebroek. In 2015 wordt gestart met testwinkels, de uitrol zou een jaar later volgen.
Tegen 2020 wil Veritas naar een totaal van 200 winkels. Daarvoor heeft het bedrijf wel geld nodig. Bovendien investeerde het bedrijf al 2 miljoen euro in de opening van een webshop, en wil de keten verder inzetten op digitalisering. Zo wil Veritas tegen 2015 een systeem van kiosken hebben waar klanten online kunnen bestellen van in de winkel. Daarom is het bedrijf nu op zoek naar een nieuwe aandeelhouder, en staat het de facto te koop.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?