- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Online supermarkt Crisp zag zijn verlies in 2022 oplopen van 15 miljoen euro naar 50 miljoen euro. Het bedrijf verwacht wel nog voor de zomer van dit jaar winstgevend te zijn in Nederland. In België zou dat in 2025 het geval moeten zijn.
De cijfers van Crisp kleurden dieprood, blijkt uit de jaarcijfers waarover het Nederlandse Quotebericht. Het bedrijf haalt verschillende redenen voor de grote verliezen: de uitbreiding naar België, de bouw van een nieuw distributiecentrum en twee overnames. De omzet groeide met 43%, een flink stuk minder dan het jaar ervoor toen de groei 300% bedroeg. Het verlies van 50 miljoen euro wordt gevuld door investeerders, die in 2022 60 miljoen euro pompten in de online supermarkt. Volgens CEO en medeoprichter Tom Peeters was er in 2023 herstel, omdat de omzet én de marge sneller gestegen zijn dan de kosten en de investeringen begonnen te renderen. Hij verwacht dat de online supermarkt binnen het half jaar winstgevend wordt in Nederland, in België zal er vanaf volgend jaar winst gemaakt worden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?