iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Op basis van al haar marktonderzoek ontrafelde VLAM het voedingsgedrag van de Vlaming aan de hand van de 5G-mix. VLAM bezit een grote hoeveelheid kennis, cijfers en trends in verband met het voedingsgedrag van consumenten door uitgebreid onderzoek. Waarom kopen gezinnen bepaalde producten? Waarom zijn sommige producten populair en andere niet? Welke producten lijken ‘futureproof’? De antwoorden die we op deze vragen kregen werden allemaal beïnvloed door drie grote factoren: persoonlijke voorkeur, het moment en de plek van aankoop.
Waarop speel je in als voedingsprofessional? We ontdekten dat consumenten hun persoonlijke keuzes vooral baseren op vijf belangrijke elementen. Het loont dan ook om rond deze vijf G’s te werken: genot, gemak, geld, gezondheid en geweten. En daarnaast aandacht te hebben voor het moment en de plaats van aankoop.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?