- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De coronapandemie blijft de aankopen van verse voeding voor thuisverbruik positief beïnvloeden. In de periode juli 2020 tot juni 2021 lag de besteding van verse voeding voor de tweede periode op rij hoger dan vóór de coronacrisis, zo blijkt uit onderzoek van VLAM. Bovendien is hard discount de grote winnaar binnen de aankoopkanalen voor verse voeding.
COVID-19 heeft een enorme impact op de voedingsaankopen in de retail. Doordat mensen minder buitenshuis consumeerden door de tijdelijke sluiting van de horeca, de focus op thuiswerk, technische werkloosheid, de kleine sociale bubbel en andere coronamaatregelen, lag de besteding aan verse voeding in het tweede kwartaal van 2020 (eerste lockdown) maar liefst 591 miljoen euro of 22% hoger dan in hetzelfde kwartaal in 2019. Ook tijdens het tweede kwart van 2021 werd er nog steeds 13% meer besteed aan verse voeding dan in het tweede kwart van 2019.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?