- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
#6 Door de verplichte sluiting van de horeca, het telewerken, de kleine bubbels… steeg de besteding aan verse voeding in het tweede kwartaal van 2020 met 22% tegenover dezelfde periode vorig jaar. Zo blijkt uit onderzoek van Vlam. Wij geven in deze mini-serie een overzicht van de verschillende categorieën. Dit keer is het de beurt aan eieren.
Het thuisverbruik van eieren steeg voor het derde jaar op rij, met in de periode juli 2019-juni 2020 een stijging van bijna 8% tot 77 eieren per capita. Scharreleieren zijn het belangrijkste segment met een volumeaandeel van 63%, gevolgd door vrije uitloop met 24%. Bio kende een verdere terugval en komt nu uit op een volumeaandeel van 10%. DIS 1 is het belangrijkste aankoopkanaal met een volumeaandeel van 47%, gevolgd door hard discount met 30% en de buurtsupermarkten met 15%.
Dit artikel komt uit de november-december editie van Gondola Magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?