bol.com breidt zijn platform uit met drank. Voortaan kunnen consumenten kiezen uit duizenden flessen die rechtstreeks van gespecialiseerde partners als Belgian Beer Factory en Tasting Collection komen.
Sinds gisteren kunnen gespecialiseerde partners via bol.com hun drankassortiment aanbieden. Klanten van bol.com kunnen naast hun inkopen voor de perfecte tafelsetting en een feestje ook drank aanschaffen. Het platform van bol.com wordt uitgebreid met maar liefst duizenden verschillende producten en biedt daarmee een brede keuze in drank. Het gehele assortiment wordt uitsluitend aangeboden en geleverd door het verkopersnetwerk van bol.com, waardoor klanten rechtstreeks drank kunnen aanschaffen bij gespecialiseerde partners als Belgian Beer Factory, Tasting Collection en Okhuysen. Ook het assortiment van Gall & Gall en de bier- en wijnboxen van AH.nl zullen te verkrijgen zijn via bol.com.
Het aanbod van dranken bestaat uit wijn, speciaalbier, alcoholvrije wijn, sterke dranken zoals whisky, likeur, rum en gin en alcoholvrij speciaalbier. Daarnaast biedt bol.com ook bijbehorende accessoires zoals glazen, koelers en karaffen. Via informatiepagina’s over de verschillende dranken en cadeautips worden klanten geïnspireerd bij hun keuze uit het brede assortiment.
“Wij realiseren ons heel goed dat het verkopen van dranken een specialisme is en dat het vraagt om een uitgebreide kennis van het assortiment en ervaring in de distributie waarbij leeftijdscontrole van belang is. We hebben er daarom voor gekozen om ook bij deze lancering ons netwerk in te zetten en samen te werken met een selectief aantal gespecialiseerde partners”, verduidelijkt Margaret Versteden, directeur Winkels bij bol.com. “Zij bieden hun assortiment en de productinformatie aan via ons platform en dragen zorg voor de voorraad en de levering. Wij helpen deze partners om online te verkopen en met hun assortiment bereikbaar te worden voor de klanten van bol.com. Zo creëren we samen een winkel die een breed assortiment en uitgebreide informatie biedt in combinatie met het gemak en de service die klanten van ons gewend zijn.”
Bol.com benadrukt dat alle partners al ruime ervaring verzameld hebben in het verkopen en verstrekken van drank en dat ze samen met hun vervoerders voor de naleving van de leeftijdscontrole bij bezorging aan de deur zorgen. In de winkel toont bol.com communicatie bovendien volgens NIX18, om de leeftijdsgrens van 18 jaar goed onder de aandacht te brengen.