Emy Elleboog
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Emy Elleboog
Hoe zou het zijn met de Belgische online supermarkt Hopr? Begin dit jaar moest normaal gezien een proefproject starten in Hasselt, Leuven of een andere stad, maar onder meer de coronacrisis gooit roet in het eten. Het is voorlopig onduidelijk wanneer en of de supermarkt van start gaat.
Hopr, naar eigen zeggen de eerste online supermarkt van het land, maakt een op zijn minst moeilijke bevalling door. De corona-crisis heeft zoals bij veel bedrijven heel wat projecten on hold gezet en ook Hopr deelt in de klappen. Het project moest normaal gezien begin dit jaar van start gaan, maar eind juni is er nog altijd geen sprake van een start van het project en ook in de komende weken en maanden zal de supermarkt nog niet aan zijn testfase beginnen. Ondernemer Stijn Martens, de man achter Hopr, had nochtans steile ambities met de online supermarkt. Hij spiegelde zich aan het succes van de online supermarkt Picnic in Nederland. Volgens hem waren de Belgen vandaag klaar voor een soortgelijk project bij ons, al wist hij dat een grote uitdaging was om een internet only supermarkt rendabel te maken. "Ik weet niet of het haalbaar is, maar ik wil het proberen", zei hij eind vorig jaar. "Ook Picnic is gestart met één wagentje. Nu zijn ze bezig aan een veroveringstocht in Nederland en Duitsland. Twee weken geleden haalden ze 250 miljoen euro op."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?