Walmart ziet online én offline verkoop exploderen
- In eerste kwartaal stijgt verkoop in fysieke winkels met 10%
- Online verkoop schiet met 74% hoogte in
- Walmart gaf 900 miljoen uit om zich aan te passen aan pandemie
Walmart boert goed tijdens de corona-crisis. In het eerste kwartaal zag het de verkoop in Amerikaanse winkels met 10% stijgen. Online was er een stijging van 74%. Het spendeerde tegelijk 900 miljoen dollar om zich aan de crisis aan te passen.
Walmart kan tevreden terugkijken op het eerste kwartaal van 2020. Op zijn thuismarkt, de VS, zag het zijn verkoop in zijn Amerikaanse winkels met 10% stijgen. Vooral in de laatste weken van maart en de eerste weken van april deed de supermarktketen het goed. Vooral de e-commerceverkoop schoot de lucht in, met 74%. Ondanks die uitstekende resultaten wou de directie geen financiële verwachtingen melden. De markt is te instabiel en de huidige situatie verandert in de komende maanden wellicht.
134,6 miljard dollar inkomsten
Walmart investeerde ook heel wat om het hoofd te bieden aan de corona-crisis. Het trok tienduizenden mensen aan, en paste zijn winkels en distributiecentra aan. In totaal liepen de kost zo op tot 900 miljoen dollar, wat een terugval van zijn operationele marge met 20,5% betekent. Het exploitatieresultaat steeg met 5,6% tot 5,22 miljard dollar. De totale inkomsten kwamen uit op 134,6 miljard dollar, boven de verwachtingen van de analisten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?