Gondola
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Gondola
Na een jaar vol mediaberichten over inflatie, koopkracht, prijsstijgingen … kunnen we vaststellen dat de consument meer aandacht besteedt aan wat er in zijn winkelmandje terechtkomt. Met de toegenomen focus op prijs is promotie meer dan ooit een middel om consumenten te overtuigen om voor uw producten te kiezen. Gondola Academy voerde samen met Shelf Service een onderzoek uit naar de voorkeuren en effectiviteit van promoties. Enkele topline resultaten van dit rapport werden samengevat in de ‘Promo-poster’.
Het onderzoek werd uitgevoerd tussen januari en maart 2023. Het consumentenpanel bestond uit 500 deelnemers en de bevraging voor de merken werd door 100 verschillende personen, tewerkgesteld binnen 57 verschillende bedrijven, ingevuld. Binnen de consumentenenquête werden vijf verschillende shoppertypes vastgesteld, de consumenten werden verdeeld over ‘Promo Hunters’, ‘Affordable Quality’, ‘Premium Quality’, ‘Convenience’ en ‘Bio’, naargelang hun shopgedrag. Onderstaand vindt u de verdeling over deze shoppertypes terug, alsook de statements waar deze aan gelinkt werden.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?