Wibra
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Wibra
Wibra is een samenwerking aangegaan met textielinzamelaar Sympany om oude kleding van klanten in de winkels in te zamelen en een tweede leven te geven.
Sinds kort zijn er inzamelbakken voor gebruikte kleding en textiel te vinden in de 300 winkels van Wibra in Nederland, België en binnenkort ook in Frankrijk (waar de keten afgelopen voorjaar is geopend). Dat maakt het bedrijf zelf bekend, naar aanleiding van zijn samenwerking met de Nederlandse textielinzamelaar Sympany. “Klanten kunnen hier hun oude kleding en textiel in plastic zakken inleveren. Sympany zorgt vervolgens voor de sortering en herbestemming van het textiel, waardoor deze materialen een nieuw leven krijgen”, legt Wibra uit in een persbericht. Wibra's CEO Bas Duijsens en Sympany-directeur Charles Graft gaven officieel het startsein voor hun samenwerking in Wibra Amersfoort Hellestraat. Tijdens de aftrap overhandigde Graft een colbert gemaakt van gerecyclede, oude Wibra-vesten aan Duijsens. “Dit colbert staat symbool voor het begin van een samenwerking waar ik enorm naar uitkijk”, reageerde Duijssens. “Klanten kunnen voortaan moeiteloos hun oude kleding bij ons inleveren en bijdragen aan textielrecycling.”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?